"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2017-09-01

Egy festett kisváros Garmischban

A Bozner Markt középkori vására után körülnéztünk a településen.
Mittenwald a 7,5 ezer lakosú település a Karwendel (2.749 m) és Wettersteingebirge (2.962 m) - mely legmagasabb csúcsa Németország legmagasabb pontja is egyben a Zugspitze - hegyek között terül el a völgyben.
A település miután 920 m magasan fekszik, a levegő - valahányszor ott jártunk - kitűnő, frissítő. Ha csak sétálunk a szebbnél szebb utcákban érezhetjük ezt az üdítő hatást. Az Isar-folyó partján fokozhatjuk, de a felvonókkal (Karwendelbahn, Kranzberg Sesselbahn) még magasabbra juthatunk fel rövid időn belül.

A Bozner Markt vásárát kikerülve először benéztünk a St. Peter és Paul templomba. Magunk voltunk, az ajtóval kizártuk a zajt, benn csend volt.

St. Peter és Paul templom

Az eredeti gótikus templom az 1700-as évektől díszes barokk stílusban szolgálja a katolikus hívőket. A térhatású fal- és mennyezeti festmények mellett a cirádás stukkatőr és faragott, névtáblákkal ellátott padsorok fogadtak.

A település fekvésének köszönhetően Németország legcsapadékosabb vidékei közé tartozik. Aznap, mint öt évvel előtte ugyanúgy lógtak a felhők a hegycsúcsokon, de szerencsénk volt a nagy meleg ellenére sem esett.

Felhőbe burkolózott Karwendel

Ilyen idilli környezetben fekvő településen csak ámul az ember lánya és ehhez még hozzájött a színes térhatású homlokzatfestészet, a Lüftlmalerei. Számomra a megunhatatlanságig bámult hagymány. Akit érdekel részletesebben már itt írtam róla.

Vonalzóval sem lehetett volna egyenesebb

Lenyűgöz ez a rendezettség, figyelés minden apró részletre, harmónia a házak és az utcák között.

Az 5 évente megrendezendő középkori vásár mellett a város egy másik, mára 300 éves hagyománnyal is büszkélkedhet. Ez pedig a hegedűkészítés. Legalább tíz önálló hegedűkészítő ismert itt a hegyek közti településen. Zeneiskola és hegedűkészítő-múzeum is várja a további érdeklődőket.

Ha itt járunk, nincs anélkül, - Ti se hagyjátok ki! - hogy az Isar-folyó partjára ne nézzünk le. Lehetőség van ott is hosszan sétálni vagy kerékpározni.

A folyó különleges színét a hegyekből kioldódó ásványi anyagok okozzák. Münchenbe érve ebből mi sem látszik.

Isar
Mellékpatak
A Karwendel csúcsai

Hazafelé autózva még egy szépséges helyen megálltunk a késő délutánt, a lemenő napot meglesni. Legközelebb arról lesz szó és kép. Nézzetek be újra!

MerkenMerken

1. Szokás szerint gyönyörű hely, gyönyörű látnivalók, gyönyörű fotók...Már már az ember azt mondja, nem is igaz, hogy itt, a "közelünkben" járkálva készíted ezeket a fotókat. Egy határ, egy nemzetiség ennyi különbséget jelenthet ? Hát igen !!
    Tegnapi utazásom alatt is gondolkodtam hasonlón, majd leírom.Valahol a magyar szemlélettel van baj - de nagyon nagy baj.
    Nem a pirosfehérzöldédeserdélyittvagyunk az érték....
    A képek közül legjobb ötletnak tartom am macska-nézegetővel felszerelt abvblakot ! HIgy mi nem jut egyes okos emberek eszébe !!!

1. Mindenütt a szépet, a különlegest próbálom lencsevégre kapni, és mindenféle elfogultság nélkül itt nem is lehetne mást, én nem láttam.
      Macska-nézegető? A párkányra gondolsz Aranyos?

2. Igen, mert az a párkány szerintem direkt a macska miatt van ott....

3. Valóban! Szemfülességed lenyűgöz :-) hiába, nem véletlen cica-gazdi vagy. Megnéztem kinagyítva a fotót a házról, az összes ablakpárkányról és csak ott van "megtoldva" - minden bizonnyal a cicák kényelmére.

2. Gyönyörűséges helyen jártatok már megint!!! Minden nagyon-nagyon tetszik, nem tudok egy-két dolgot kiemelni. De a végén az a szivecskés fatároló a piros muskátlival... ❤

1. A festett házak mellett az a sok apró részlet ami feltette az i-re a pontot nálam. :-)

2. Tényleg gyönyörű, nem lehet rá mást mondani! :-)

3. Gyönyörű városka, minden részlete nekem tetsző :) nahát, mit vett észre Aranyosfodorka, eszembe nem jutott volna!
    Az a két ablak között fa, de jó megoldással terelgették az ágaikat :O

...és még a farakás tetején is virágok vannak...és az a szívecskés fatároló a virággal, hej de elfogadnám, rögtöndemárisazonnal :)

1. Aranyos nagyon szemfüles volt :-) én sem vettem először észre.

A szivecskés fatárolót nem is lehet nehéz elkészíteni, kérd a Jézuskától.. :-)

2. :))) reménytelen, az én férjem nem tud ilyet alkotni :)

4. El sem hiszem, hogy létezik ilyen kis ékszerdoboz. Minden homlokzaton egy-egy igazi műalkotás. Mint egy kis meseváros. Annyira közel állnak hozzám az ilyen egyszerű, emberközpontú kis települések. No, és a táj, a környezet... Köszönöm, hogy láthattam.

1. Bizony, és még nem is fotóztam/tettem fel ide mindent. Örülök, ha Neked is teszett, érdemes ide és a környékre is ellátogatni!