"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2018-01-28

Marquartstein - Tiroler Achen, rövid séta

A Chiemsee-től délre fekvő Marquartstein községet a sokszínű folyó, a Tiroler Achen szeli ketté. Utóbbi sokszínűsége nem csak az ásványi anyagokban gazdag színváltozatokat jelenti, hanem sokszínű arcát is. Hol vadóc, hullámos-tarajos ifjú, hol szelíd, csendes lányka. Itteni kedvenc folyóm, pont a sokszínűsége miatt - gyűjtőnevén Großache - Tirolban a hegyekben ered. 79 km-t megtéve 5 különböző néven szalad és siet hozzánk Bajorországba, ahol Tiroler Achen néven igyekszik, majd torkollik a Chiemsee-be és gazdagítja azt.


Szívesen sétálunk a partján az év különböző évszakaiban.


Kedvemre való folyóparti dekoráció <3


Aznap az igen csípős hideg szélben egy megszállott horgász nem átallott a folyó közepén az árban ácsorogva a kapásra várva. 
Éjszakai munkások is dolgoztak a parton...






A hegyoldalban a fák közül kilátszó középkori várhoz és a St. Vitus kápolnához ezennel nem mentünk fel. Magántulajdonban van a 11. századi vár, mely egykor gróf Marquart számára épült. Innen a település neve is.



A település érdekessége még - amiről már korábban itt írtam - a komponista Richard Strauss is élt és alkotott itt. Felesége családjának nyári rezidenciája ma is látható. Strauss gyakori vendége volt a település központában álló díszes Hofwirt zu Post vendéglőnek. Egyik sikeres szimfóniai költeménye a Tűzínség (Feuersnot) itt született.


Hofwirt zu Post
Történelem belengte régi épületekből is találunk egyet-egyet a település régebbi részén, a folyóparton. Míg a grófság fenn a hegyoldalban, addig az alattvalók alul a folyóparton - annak erejét használva - éltek és dolgoztak. Később a módosabbjai szép homlokzati festésekkel (Lüftlmalerei) láttatták el épületeiket.



Egy nyeregkészítő, szíjgyártó háza 
Pék és cukrász


A folyó kettéválva, kiszélesedve adott helyet egykoron egy malomnak. Mára szabályozzák a mellékág sodrását és kavicskitermelést is végeznek.






A folyóparton az egykori malom (sárga), fenn a hegyoldalban a vár

11 megjegyzés:

  1. Ó, de szeretem fotók, szeretem táj!

    VálaszTörlés
  2. Nem ismerem ezt a kérnyéket.
    A hód rágta fák igen friss munkának látszanak.
    Errefelé is annyi sok helyen látni, de magát a hódot még csak egyszer láttuk pár másodpercre, pedig napnyugtakor sokszor órákra is kimentünk a farakásához lesni.
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Regnete hód él a környéken. A múlt hétvégén is mindenfelé a nyomaikat láttuk. Sajnos őket még én sem láttam élőben vadon.

      Törlés
  3. A 12-es kép(cégtábla,vagy ház-történeti dokumentáció) egy kész regény. Micsoda regényt lehetne ebből a pár sorból írni ! Nagyon tetszenek nekem ezek a házak, bizonyára mindegyiknek van valami érdekes története. És mennyivel jobb rájuk nézni, mint egy felhőkarcolóra !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, sokáig álltam és elmélkedtem ez a ház előtt is, pont az általad említett dolgok járták át a gondolataimat.
      Az utolsó mondatoddal is tökéletesen tudok azonosulni. :-)

      Törlés
  4. Olyan sokszor megcsodáltam már a házak homlokzatán a festéseket, annyira illik az egész ház megjelenéséhez. Nálunk, ha valaki ilyet festene a házára, szerintem bolondnak néznék, vagy legalábbis csodabogárnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdeklődve nézem én is még mindig és próbálom elképzelni kik élhettek benne az évtizedek, évszázadok során.

      Nem lehet a különböző szokásokat, hagyományokat keverni, csak ott ahová született érvényesül igazán.

      Törlés
    2. Így van! ehhez kell egy környezet, egy életstílus, egy hagyomány. Mindenesetre különleges.

      Törlés
  5. Nekem is nagyon tetszenek a festett házfalak. 😊 És én is a nem-láttam-még-hódot csapatot erősítem 😉

    VálaszTörlés