"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2018-06-01

Illatos Andalúzia 6, Río Chillar

Nerja folyója a Río Chillar egy kalandos, nem mindennapi túrára invitál minden vállalkozót. Garantálom, hogy mindenki vizes lesz!
Nem volt kérdés, hogy ott a helyünk, ha már a Caminoto del Rey túráról lemaradtunk. Aki oda készül időben vegye meg online a jegyeket. Bár környékismerők nem annyira ajánlották a “turistás” volta miatt.

Egy sokhelyes, ingyenes parkolóban hagytuk autónkat Nerja szélén és követtük a sportcipők nyomát...
Motril egy napórája

Egy autópálya átível a Río Chillar szurdoka felett
A túra közvetlen a folyó mellett, de inkább a folyóban vezet a Tejeda, Almijara y Alhama a Sierra Nevada egy természetvédelmi területén.

Amint a szurdok mélyére értünk egyre állottabb levegő fogadott. Tücskök, szöcskék muzsikáltak, madarak csiviteltek, virágok nyíltak. Fűszeres fenyőillat és egyre melegebb levegő lengett bennünket körül, kerestük a víz hűsét.

Kezdetben alig csordogált a patakmederben valami. Szomorúan láttuk a munkagépeket, csöveket, vízelterelést. Aztán minél tovább haladtunk, ahol már gépek nem igen tudnak haladni visszakaptuk a Ríó Chillar természetes arcát.
Nem csak mi túráztunk ott azon a napon. Előttünk, mögöttünk is jöttek folyamatosan, spanyolok, franciák, hollandok, sokan kutyákkal. Egy holland párral viszonylag egy tempóban haladtunk, viccelődtünk és kölcsönösen fotóztuk egymást.

Nyíltak az íriszek

Kellemes, friss patak
Cuppogós túra indul!

Minél jobban szűkült a szoros, mélyült és sebesebben folyt a víz annál élvezetesebb lett a túra. Elértük a vízesést, viszonylag kevés vízzel, de annál szebb mohás sziklafallal. Volt, hogy a patak jobb oldalán, volt, hogy a bal oldalán haladtunk, desokszor a közepében.

Hiányos volt, feltettem rá a hetediket

Torlódtunk a toroknál

Amikor elértük a szoros torkát, a legszűkebb szakaszt, ahol karnyújtásnyira értinthettem a mészkő-, márványfalakat jobbra és balra, akkor lett a legizgalmasabb és a legszebb a túra. A víz erősen sodrott, olykor bőven térdig ért az 1,65 m-es magasságomhoz, meg kellett kapaszkodni a falakban, egyensúlyozni a köveken. Többen túrabotokkal tették. Nem vittem, nem hiszem, hogy a kövek között segítség lett volna számomra.

Kristálytiszta víz
Mészkő, márvány

Fantasztikus formák, színek, víz formálta alakzatok.

Ismét szélesedett a szoros. Sokan lemorzsólódtak, mi is elveszítettük a holland párt, ők visszafordulhattak. Jöttek vissza azok, akik leköröztek bennünket. Kérdésünkre, hogy miért, volt a válasz már nem olyan izgalmas és mélyül is a folyó. Olvasataim alapján 8 km az érdemi szakasz. Óránkra pillantva 2 órát mentünk és újabb 2 óra várt ránk vissza. Átlag 4 km-t tesz meg egy ember normál gyalogláskor egy óra alatt. Ca. 16 km-t mehettünk aznap a 17 km hosszú folyó egy szakaszán. Férjem mondatán még most is mosolygunk “ lemostuk bakancsunkról az Alpok porát a spanyol Río Chillar-ban”.

A legérdekesebb és legizgalmasabb túránk egyikét itt a Río Chillarban éltük át.

Tippek: a legfontosabbak a túrára; egy jó profilú (túra)cipő, megfelelő (túra) zokni, + mindezek váltásnak, rövid nadrág, cappy (sapka), naptej, ivóvíz, hátizsák amiben esetleg vízmentesen iratainkat, dolgainkat vihetjük (jól jöhet, ha a vízbe csusszanunk), esetleg túrabotok (bár úgy gondolom sok helyen inkább hátrányos, de ezt döntse el mindenki maga). Ami még megszívlelendő, eső után ne induljunk el, az összegyűlt víz inkább veszélyes lehet, mint kalandos.

Folyt. köv.

1. Ó, ez a mai beszámoló nagyon tetszett. A kristálytiszta patak, a vízmosta hatalmas sziklák, - nagyon kedvemre való díszlet !
    Bárhol látok hasonlót (bár igaz, nekem a kövekről mindig az "IDŐ" jut eszembe) - arra gondoltam megint, hány év kellett ahhoz, hogy ezek a sziklák ilyen selymessé csiszolódjanak, ilyen fantasztikus formákat öltsenek. Gyönyörű vidék, ismeretlenül is kedves a szívemnek.

1. Sejtettem :-) Mi is nagyon jól éreztük ott magunkat, különösen ott, ahol szűkebb lett a szoros, ott voltak a legérdekesebb formátumok és valóban olyan selymes kőfalak.

2. Szép, még nem hallottam róla. Ki kéne mindent jegyzetelnem, mert egyszer biztosan elmegyünk oda, de most ezer más dolgom van és majd, amikor meg keresem, már nem fogom találni. :-)

1. Itt megmarad a blogomban Flögi, bármikor visszakeresheted, ha arrafelé mennétek.

3. A kőkomponáló :) mármint ahhoz a képhez írva, aminél ráraktál még egy követ :)

4. Fantasztikus megint a természet alkotása! Nagyon tetszik ez a hely! 💚

5. Nagyon szép hely. Májusba megyünk, tervbe van ez a túra is. Mennyi időt kell rászánni oda-vissza?

1. Szia Enikő, így van nagyon szép hely! Mennyi idő? Az függ attól is, hogy Ti milyen tempóban haladtok, meddig szeretnétek eljutni illetve a közeli esőzések nehezítik e a túrát? Mi szinte egy egész napot töltöttünk el, de nem jutottunk el a végéig illetve amíg a folyót követni lehet. Ca. 8-9 órás túrát (oda-vissza) lehet számolni. Miután több óra után mások - akikkel odafele találkoztunk - jöttek visszafelé és amikor már nem volt olyan érdekes a folyóban gázolás, a környék visszafordultunk.
      Ne felejtsetek egy igen jó sportcipőt vinni, elengedhetetlen! Sok szép élményt Nektek!