"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2018-03-06

Tavasz jön!

A már szokatlan hideg után hirtelen berobbant a tavasz a jégbe zárt alpesi világba. Jégkását, csöpögő ereszeket a házakhoz, bő vízeséseket hozva a hegyekbe. Az árnyékosabb völgyekben a tavak még ugyan befagyottan, mint az osztrák bajor határ közelében álló Hechtsee tó, de a München közeli Schliersee-n is korcsolyáztak, csúszkáltak egész a közepéig tele volt emberrel. A Tegernsee-t naposabb fekvésének köszönhetően már csak jégdarabok és jégkása kontúrozta a széleken.
Wendelstein 1.838 m
Hechtsee
Tegernsee

A tó vizimadarai készülődtek, tollászkodtak a tavasz jöttére.






Egy mókás szárcsa ugrált egyik jéglapról a másikra, olykor hason csúszva landolt.


Nem a lúd, hanem a szárcsa csúszott el a jégen :-)

"Távolságot betartani'"
Kristályosan surrogó hangot hallatva hullámzott a jégkása a víz felületén. A napfényben csillogott a sok kristály, ahogy a még jégbe zárt buborékok, várva a szabadulást.











Fiatalok gyülekeztek egy drónt engedtek fel a tó felé. Bizonyára csodás felvételek készültek.



Szemtől szemben





Már jön a tavasz!

MerkenMerken

9 megjegyzés:

  1. Érdekes képek, azaz érdekes fényviszonyok.
    A drón engem nagyon irritál. Legutóbbi nyaralásunkon egy kis túrán egy mellénkszállt és követett és filmezett (gondolom), hát én bemutattam neki, mert engem engedély nélkül ne filmezgessen és tegyen ki akárhova a netre.
    De amúgy ha jó célra használják, fantasztikus felvételeket lehet látni a neten.
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi.
      Mi is "farkasszemet" néztünk a drónnal, furcsa egy érzés belegondolni, hogy felvesznek. De felvesz a gugli és sokan mások is, amiről mi nem is tudunk. Ilyen irányból én sem díjazom, de lehet értékes dolgokra is használni, mint pl. a természeti felvételek vagy egy település fekvése.

      Törlés
    2. Teljesen egyetértek veled Flögi, én is utálom ha az engedélyem nélkül készítenek felvételeket rólam. Egyeseknek csak akkor számítanak a személyiségi jogok, ha az övékét sértik meg. De az, ha ők sértik meg másokét, az rendben van. :-(

      Törlés
  2. Még mindig sehol egy kis zöld...Szép, szép a jeges víz is, de mennyivel szebbek a zöld erdők !
    Nagyon várom már az első tavaszi kirándulásod beszámolóját.
    A drónokkal én is tudathasadásos viszonyban vagyok. Hagyjanak engem békében, de mutassanak meg olyasmit amit én nem láthatok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hamarosan, remélhetőleg hamarosan. :-)
      De, de igen mutassanak meg olyan nézőpontokat/nézeteket is, amiket én nem lát(hat)ok. Az objektív látásmód egy feltétele (is). Meg ha már oda/így nem juthatok legalább felvételről láthatom, természetesen a privát határok megsértése nélkül.

      Törlés
  3. imádom s képeidet, vannak napjaim, amikor sokáig beléjük feledkezek,mintha csak ülnék a parton és bámulnám "ottlenni érzéssel", gyönyörűek a jegeid, a csillanásaik, a vizek, bohócmadarak, engem feltöltenek a fotóid

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm és örülök Katalin, hisz én is úgyanígy feledkezem bele a fotókba és idézem vissza az érzést.

      Törlés
  4. Nagyon szép képek 👍 Kicsit fura most nekem egy egyiptomi nyaralás után újra látni és érezni a hideget.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Azt elhiszem, főleg most, hogy újra hidegfront jött.

      Törlés