"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2018-05-04

Falkenstein vára, Petersberg bronzkori temploma

Épp hat éves lesz a legutóbbi bejegyzésem erről a túráról, pedig már jó párszor megtettük a nem túl magas, 847 m kis hegyre az utat.
Flintsbach am Inn mellett húzódó pici önálló hegy tetején csak egy kis bronzkori templom áll, na meg egy kis fogadó a túrázóknak.



A hegy lábánál áll Falkenstein (532 m) fellegvára, mely alsó és felső várból áll. Utolsó információm szerint magántulajdonban volt - megváltozott. Egy hatalmas tábla és az álványzatok is elárulták, hogy karbantartási munkálatok alatt áll egy alapítványon keresztül. Ez évre készen is lesz.


Falkenstein vára




Részletesen már írtam a vár és a bronzkori templom történetéről. Sok-sok fotóval itt olvashattok róla. Ezennel az aznapi élményeket, benyomásokat örökítem meg.

Elhagyva a várat míg mentünk felfelé emlékeztem ez első alkalmakra, mennyire nehezen vettem a levegőt a rövid és folyamatosan meredek úton. Kondícióm javult és már rég nem okoz gondot a Petersberg.
Kisebb vízesések ereszkednek alá útközben, ezennel nem túl bővízűek. Viszont a mohán megszürt alácsorgó víz most is olyan frissítő és üde, mint évekkel ezelőtt.




Itt láttam először és jegyeztem meg magamnak a foltos kontyvirágot. Így ez a hegy nekem már ezzel a növénnyel áll szoros összefüggésben. Nem is kellett sokáig keresnem a szemeimmel, most van itt az idejük, rengeteg van belőlük. Ősszel piros/narancs bogyós termései világítanak majd az avarból. E növénycsaládba tartozik a közismert szobanövény a vitorlavirág és a világ legnagyobb és legbűzösebb virága is a titánbuzogány, mely Szumátrán honos. Egyszer sikerült a Müncheni botanikus kertben személyesen is megnéznem ezt a különleges kontyvirágot.





Erdei holdviolákkal, fogasírekkel volt telítve az erdő alja, megjelentek a mécsvirágok, néhol boglárkák sárgítottak, szirmokat bontott az erdei szamóca is. Fantasztikusan lehet érzékelni, hogy sárgából lilásba, violába vált a hegyeken a természet.





"valamivel többet találsz az erdőkben, mint a könyvekben. Fák és kövek fogják tanítani neked, amit a magiszterektől nem hallhatsz." Szent Bernát 106. levele








Egy farkasszőlő-féleséget is találtam, kár, hogy még nem nyílt ki. Vajon mi lehet?


Megvan még az itteni meghasadt kő is és a kálvária állomásai is röviddel a Petersberg bronzkori temploma előtt.













A kilátás most is csodás volt fentről, mégha nem is volt napsugaras tiszta idő.


Az Inn-folyó völgyével
Flintsbach am Inn és Brannenburg települései
Idejét sem tudom megmondani mikor ettem utoljára debreceni Hungarikumot, csípős mustárral és tormával. Hiszem, hogy a szervezet jelzi mikor mire van szüksége… :-D


Még langyos sajttorta barackkal
Rádler és barna sör

10 megjegyzés:

  1. Jó Neked, hogy már gond nélkül mászol felfelé, ha nagyon meredek én a nyelvemet taposom még mindig, de nem bánom, a cél érdekel, hogy fentről minden milyen szép! :)

    Gyönyörűséges az a kontyvirág, nem láttam még élőben, van ugyan vitorlavirágom itthon, de az olyan különleges kint a szabadban és hogy sok van belőle.

    Ez óriási merénylet, látni azt a sajttortát, ohhh de éhes lettem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na én is sokszor a nyelvemet taposom felfelé :-D Ez a gond nélküli mászás erre az útszakaszra vonatkozik. Arra emlékeztem vissza, hogy kezdetben ez is milyen nehezen ment. Jó látni a fejlődést magamon, és ehhez ez a blog is hozzájárul.

      Sejtettem, hogy merénylet lehet egy sajttorta :-D ezért nem is mindig kerül a blogba. :-D

      Törlés
  2. Nem győzöm csodálni azt a sok színes, szépséget, amit így tavasz táján a természet bemutat nekünk. És nem győzöm én se fotózni őket, rendületlenül, akár minden évben, hiszen olyan jó rájuk nézni ! Próbáltam én is keresni a "nevenincs" virágodat - de én se jutottam másra, mint hogy valamilyen farkasszőlő-féle lesz majd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden évben szinte ugyanaz, mégis mindig újult és felvidító élmény! :-)
      Köszönöm a megerősítést meghatározás ügyben Aranyos!

      Törlés
  3. Botanikai tudásod mindig is lenyűgözött. És a fotóidon is látható szabad szemmel a rét színváltozása :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Inkább csak hobbi-botanikai Elvira, de köszönöm. :-)

      Törlés
  4. Nagyon vadregényes, a várrrom pedig romantikus.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha már befejeztés a renoválást új bejegyzéssel jövők.

      Törlés