"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2018-05-20

Illatos Andalúzia 1, Motril

Európában a legtöbb helyre májusban érdemes igazán ellátogatni, hisz amikor virágba borul minden és különböző illatfelhők csiklandozzák orrunkat, harsány színek vonják magukra tekintetünket, az érzékszerveinken keresztül mentjük el az élmények nagy részét és tartósságuk tovább él bennünk. Sőt, ha az illat valahol másutt ránk talál, bizony a kép, az emlék is azonnal beugrik hozzá.


Harmadik andalúziai túránk ennek erejében zajlott és ezért marad meg nekem is emlékezetesnek!
Bevallom Málaga tartománya keltette a legkevésbé fel az érdeklődésemet, mikor három évvel ezelőtt tervezgettük hol is kezdjük Andalúzia felfedezését. Olvastam, a Costa del Sol partjai turista jellegűek, ez tartott vissza picit. Ezért mikor szállás után böngésztem a Málagatól délre eső közismert településeket kizártam és próbáltam “ismeretlenebb” helyre koncentrálni. Sikerült is Granada tartományban - Málaga és Almeria között egy településen - Motril-ban, a Costa Tropical partjainál számunkra megfelelő hotelt találni.




A Sierra Nevada lábánál, közvetlen a tengerparton, nem túl messze Granadától, két nemzeti park közelében minden megfelelt csillagtúrákat, kiruccanásokat terveznünk és a környéket felfedeznünk.
Harmadik etapunk egész más benyomást keltett bennünk, mint 2016-ban először Huelva környéke vagy 2017-ben, másodszor Cádiztól Gibraltárig. De erről majd később.

Málaga repteréhez közelítve fentről nagyon jól felismerhető volt a híres Caminito del Rey szurdokot körülölelő 3 tó, azok folyói, kanyonjai. A magas pilléreken álló autópályák, gyűjtőtavak és az erre a vidékre oly jellemző gyümölcsös ültetvények.








Málaga reptere
Szállásunk, háttérben a havas Sierra Nevada
Kavicsos tengerpart a Costa Tropical



Folyt. köv.

8 megjegyzés:

  1. Repülőből nézve is szép - várom a helyszíni tudósításokat ! :-)

    VálaszTörlés
  2. Vonzó környék, nekünk eddig még mindig kimaradt, pedig évek óta tervben van, valahogy mindig bejönnek másik célok elébe.

    VálaszTörlés
  3. Olyan nyugalom árad a képekből! ezt szeretem én is, sokkal jobban, mint az "egymásba érnek az emberek" helyeket.
    Jól választottatok :)

    VálaszTörlés