"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2018-06-24

Illatos Andalúzia 13,

Ismét nehéz volt a csomagolás hazafelé. Andalúzia ezúttal sem okozott csalódást, tartalmas, érdekes és szép dolgokkal találkoztunk. Sokban más a Costa del Sol, mint az első két alkalommal a Costa de la Luz-on látottak, de hasonló dolgok is bevillantak, jól éreztük magunkat. Andalúzia nagy, van még mit felfedezni és örömmel, érdeklődve jövünk.

Az emlékeken túl természetesen hoztam megint magammal kavicsokat. Volt itt is szebbnél szebb. Napfelkeltekor, mikor még senki sem járt a parton találtuk a legérdekesebb dolgokat.

Egy műanyag gömbre telepedett kagylócsalád

A fenti partra vetett dologról akkor még nem tudtuk mi lehet az. Nem nyúltunk hozzá - szerencsére - csak minden oldaláról megnéztem és fotóztam. Úgy nézett ki, mint egy áttetsző hosszúkás formájú hólyag, egyik végén fonalszerű végrésszel. Gyanítottuk, hogy egy medúza féleség lehet.
És milyen az élet… hazajőve, 2 nap múlva halljuk a tv-ben, hogy a Baleár-szigetek környékén sok (gyilkos) hólyagmedúzát vetett a partra. Óvatosságra intettek, a csípése halálos is lehet, ne érintsünk meg partra vetett állapotában sem, mert allergiát okozhatnak csalánsejtjeik. Az egyébként hűvösebb vizeket kedvelő csalánosok előfordulhatnak a partok közelében is, amíg nem melegszik fel kellőképpen a partszakasz. A képek alapján nagyon úgy néz ki, hogy mi is egy ilyen példánnyal találkoztunk - tisztes távolból.

Szállásunkkal is teljes mértékben elégedettek voltunk, a környék, a kert, a szobák, a kényelmes ellátás mind hozzájárult ahhoz, hogy kellemes volt az a kis idő is, melyet a hotel területén töltöttünk.
A képeket szortírozva, nézegetve különösen a napfelkelték és a naplementék, melyekre meleg szívvel gondolok vissza.

Távolban a havas Sierra Nevada

Játék a színekkel, fényekkel...

“A pálmafák alatt
Ott a pillanat,
Hogy megtaláld magad”
Varga Viktor: Találd meg magad

Viszlát Andalúzia!

MerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerken

1. Az utolsó fotód tényleg visszaváró, ahogy megcsillan a fény, az egész finomsága, benne van minden ahogy az egész utízásról éreztél.

2. Hmmm. Én is az utolsó képen "akadtam el". Az a parányi fénypont a Vénusz ? (Mert mi más lehetne...)
    A rózsaszín medúzákat Pulából ismerem, egyik nyaralásunkat az tette tönkre, hogy a strand-öböl telis-tele volt ilyen veszélyes állatokkal. Napszám meregették ki (derékig gumi-ruhában) a halászok és csak nagyon nehezen "fogytak".

1. Az bizony! Minden este megnéztük. :-)

Ó, ezen a medúzán kicsit meglepődtem. Évek óta nyaralunk a Földközi-tenger különböző részein, de még soha nem találkoztunk ezekkel a fajtákkal. A közösségi oldalon is jelezte valaki, hogy a napokban ők is találkoztak velük az olasz Adria partjainál.

3. Igazán tartalmas, élménydús és gyönyörű volt az andalúziai kalandozásotok. A fotók csodásak, ahogy már megszoktuk :) Kívánom, hogy még nagyon sok hasonló úti-beszámolóban legyen részünk ;-) :)

4. Sóhaj, sóhaj...mesések azok a fotók, színek-fények-árnyékokkal együtt.

1. Megúnhatatlan volt, sokkal több képet készítettem, mint amit ide feltettem, gyönyörűek voltak a fények (is).