"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2018-06-29

Amikor egy bagoly megtréfál és az alpakák furcsán öltözöttek

Az Inn folyó menti település Brannenburg külterületén bóklásztunk barátainkkal. Sokkal jobban esnek a beszélgetések a szabadban mozgással, főleg, ha még érdekességek is társulnak hozzá.




Margaréták szegélyezték az út mentét a felhős, de meleg májusi napon. Az egyik ház mellett kis kápolna áll a Haflinger lovak udvara mellett. Szép szőke sörényük már messziről világított.







Közelebb érve és szemügyre véve a kápolnát, az ablakból egy bagoly nézett velünk szembe. Pontosan üveges tekintettel már csak, mert egy kitömött példány volt.




A következő legelőn furcsán megnyírt alpakák legelésztek. Az évek során egyre több helyen látunk a közelünkben alpakákat legelészni. Sokan foglalkoznak velük, nyírják különösen finom gyapját. Ezen példányokkal a nyíró kegyetlenül elbánt, még jó, hogy hamar visszanő a bundájuk.




Mellényt nyírtak bele
Szegénykém, ő járt a legrosszabbul
Micsoda "sörény", viszont a nadrágját "levette"

10 megjegyzés:

  1. De kár, hogy nem éől bagoly volt. Nagy vágyam egyet látni már végre. Nagyon szép a környék, a virágos mezők. Nagyon bele tudnék kpzelni ilyenbe esküvői párt fotózni. Azok a szegény megnyírt lámák nagyon bénán néznek ki :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagy kár. Még nekem sem sikerült vadon, élő bagolyról egy fotót készíteni.
      Alpakák Flögi! Nagyon "elbántak" szegényekkel nyírás terén. Ilyet még nem láttunk. Sokkal inkább szépen megnyírtakat, de ez érthetetlen számomra. :-(

      Törlés
  2. Ránéztem a második fotó lovaira, mintha gyermekjátékok lennének. Jobban megnézem, igaziak. Aztán nézem a margarétás fotó, Hobót hallgattam, a dala sorait hozta elém. Látod, én egy másikat kirándultam veled, veletek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csodásak ezek a szőke lovak, igazad van, mint játék-lovak. :-) A Te kirándulásod is jó volt Holdgyöngy. :-)

      Törlés
  3. Engem mindig a "miért?" izgat. Miért kell így megnyírni egy állatot ? Persze alpakám még sosem volt, de nem hinném, hogy ez valami nemzetközi előírás. Akkor viszont egy barbár gazda...
    Pedig olyan aranyos kis állatok...
    Gyönyörű a margarétás út !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom neked megmondani miért. Gondolom kezdő volt, aki nem igazán ért (még) hozzá. Nagyon aranyosak, szívesen tartanék én is 1-2-őt. :-)

      Törlés
  4. Pancser gazda, vagy pedig azért nyírta így, mert ott a legfinomabb a gyapja...ki tudja. Mindenesetre a többit is levághatta volna, hogy legalább egyszerre nőjön szegény kis állaton.

    Én egyszer láttam baglyot, egy út menti fán, egész alacsonyan ült. Meg is álltunk, hogy lefényképezzem, nagyon óvatosan ki akartam szállni a kocsiból, rám nézett és husss! elrepült, azt mondta azért sem fotózol le :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem még sosem volt alkalmam vadon bagollyal találkozni. Nagyszerű lehetett élőben!

      Törlés
  5. Szegény állatok! Tényleg jól elbánt velük, aki lenyírta őket :-(
    Vadon élő baglyot még én sem láttam.
    Ja, és itt a házunk mellett is lakik legalább egy, mert állandóan huhog, de őt sem láttam még soha.

    VálaszTörlés