"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2018-08-06

Csopak kilátója

Már messziről láttuk a Veszprémi úton jövet a zöld kilátót a Csákány-hegyen és azt reméltem, hogy az időjárás kegyes lesz hozzánk, hogy oda fel tudjunk menni. Balatoni ottlétünk első napjai kánikulája a vízparton tartott bennünket, majd amikor egy eső után felfrissült a levegő azonnal menetirányt változtatva a Csopak temetője közeli parkolóban frissen nekivágtunk a csákányi cseres-tölgyes erdőnek.





Esőmosta keskeny úton haladtunk, néhol csúszós is volt még a sziklás talaj. A cserszömörcék kerekded levelein prizmaként csüngtek az esőcseppek a napfényben. Bőséges nedvességet kaphatott a 300 m magas hegy, igen párás volt a levegő. Az intenzív illatok a nedves erdőben finoman csiklandozták az orrom, főként mikor a hosszúlevelű fenyők mellett haladtunk el.



Szinte csak mi voltunk az erdőben




A nedvességre megjelentek az első gombák és beérett az erdei som is.





Egy idő után elágazik az út, a rövidebb, de meredekebb szakasz egy nyomvonalon halad a sűrűben. A hosszabb szakasz 3 órás. Mi a meredekebbet választottuk.


A régi kilátót 2015-ben újraépítették és nagyon tetszetős a fák között zöld színével. A közel 12 m magas faszerkezet körpanorámás teraszáról páratlan kilátás nyílik a Bakonyra és a Balaton keleti medencéjére.










“...Szelíd bércek, szép völgyek, vad hegyek!
Így, együtt maga a Bakony-rengeteg!” 
Halász István: A Bakonyról

Több túraútvonal vezet ehhez a kilátóhoz is. Az Országos Kéktúra útvonala sincs olyan messze innen.
Hazafelé egy másik kilátó búcsúztatott, a Somló-hegyen álló alsóörsi kilátó. Legközelebbi túra!



8 megjegyzés:

  1. Hahaha, milyen vicces, hogy egymásnak mutatjuk meg a balatoni kilátókat :)
    A múltkor én mutattam meg Neked a révfülöpi kilátót, most pedig én láthattam a csopakit a jóvoltodból. Messziről láttam már és ismerem, de még sajnos nem jutottam fel a kilátórészére...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen sokoldalú is a blogvilág - információcsere. :-)

      Törlés
  2. Szép 💚
    Mi a múltkor a Kékesen láttunk rengeteg ilyen bogarat az úton. Nagyon kellett vigyázni, hogy ne tapossuk agyon őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, akkor várom a beszámolót a Kékesről, ott még nem jártam. :-)

      Törlés
    2. Szerintem pont akkor voltatok otthon, és lemaradtál róla. De itt a link: https://mindenuttjooo.blogspot.com/2018/06/kekesteto-magyarorszag-teteje.html

      Törlés
  3. Itt, a Mecsekben is vannak ilyesféle kilátók - igazán megnézhetnétek ezek közül is egyiket-másikat ! :-)

    VálaszTörlés