"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2018-08-09

Hőségnap

Napok óta kánikula tombol az Alpok lábánál is. Ilyen időjárásban csak a vízpartok jöhetnek nálunk számításba. Kerékpározást, kirándulást, túrát még a hegyekbe sem vállalunk be.
A Chiemsee vize 27-28 fokra melegedett fel, rengetegen múlatták az időt a vízben és a parton.

Pihenő és rálátás a Kampenwand 1.669 m csúcsaira 

A tó déli részén Übersee településnél kerestük az enyhülést. Ezen a részen található a Chiemsee leghosszabb szabadstrandja is. Kényelmes, akár nyugágyba kiülős éttermek, sörkertek, kemping várja a pihenni vágyókat. Csónak-, kajak-, kenubérlés, vitorlázás és még számtalan lehetőség az aktív pihenéshez.



Mégis örömmel vettük a mennydörgést és reméltük a hűsítő esőt, amely a távolból ékezőnek tűnt. Sajnos mellettünk halad el és csak pár csepp meleg esőt kaptunk a már napsütésben, de az is fantasztikusan jó élmény volt. Nagy esőcseppek buborékokat képezve a víz tükrén.






6 megjegyzés:

  1. Elképzelhetetlen, hogy egy ekkora tó 27 fokos lenne, nálunk a bányató most éppen csak langyosabb annál, hogy belefagynál, saccra talán 21-22 fokos, pedig pici. Akkor a Chiemsee pocsolya meleg lenne. Ti valóban ilyen melegnek ítéltétek meg?
    Én rettentően rosszul viselem ezt a tartós hőséget, nagyon szenvedek a munkában és a lakásunk is pokoli meleg. A mai lehűlést áldom és egész nap mindent nyitva tartok, hogy csak hűljön a lakás...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Számomra is az volt korábban, de valóban ilyen melegnek sosem éreztem. Meg is néztem az adatokat és 27,2 fokos volt aznap, sőt a Tegernsee-re is 27 fokot mutatott aznapra - amin szintén csodálkoztam. Olvasgattam korábbi éves adatokat és ez nem is első alkalom, már volt korábban is 27 fokos a Chiemsee.
      Én sem aludtam jól az utóbbi napokban a meleg miatt, nagyon örültem, amikor ma hajnalban megérkezett a csendes eső. Most már megint kellemes és elviselhető a hőmérséklet.

      Törlés
  2. Hű, az jó meleg! 😉
    Azóta hozzánk is Megjött a lehűlés.

    VálaszTörlés
  3. https://hu.wikipedia.org/wiki/Chiemsee érdemes ezt is elolvasni.
    Engem meglepett ez a mondat: "A tó eredetileg majdnem 240 km²-t borított, ami a mai méreténél háromszor nagyobb volt."
    Ilyen nyári melegben jó víz mellett lenni - vagy legalábbis jobb, mint a városban megfőni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, jóval nagyobb volt a tó, mint most. Sőt városunk Rosenheim is egykor egy tó volt.

      Törlés