"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2018-04-11

Kúszva mászni, hegyi dalokat hallgatni

A legutóbbi bemelegítő-kirándulás frissítő felavatása olyan jól sikerült, hogy másnap egy nagyobb lélegzetvételű túrát terveztünk. 2016-ban már jártunk a közelben, a Hochfelln (1.674 m) hegyei közt, amikor a hegyi emberek dalát kaptuk életreszóló ajándékként. Ezen nap reggelén még nem tudtuk, hogy hasonló élményben lesz ismét részünk.
Bergen település Kohlstatt (746 m) parkolójában igen kevés autó állt, nem sokan túráztak arra, - adta tudtunkra -, pedig micsoda időnk volt!

Weiße Achen vízesései
A túra többnyire erdők árnyában vezet, főleg a hegy árnyas oldalán. Ezt azonnal láttuk a növényzeten is, "visszatértek" a májvirágok, az első tavaszköszöntők, viszonylag sok hóval találkoztunk még a kocsinyom szélességű úton is.

Májvirág és berki szellőrózsa kombói

Az erdő királyának pihe-puha párnás moha trónja

Leszakadt oldalak, meredek mélység kíséri a túrát. Elértük a hóhatárt is, de az idő még mindig kellemes volt, a hólé csurgott lefelé és töltötte meg a patakokat, folyókat.

Közeledtünk a Gleichenbergalm-hoz 1.100 m-re, ahol már jártunk és eddig ismerős volt a terep.

Gleichenbergalm (1.100 m)
Innen aztán új terep következett, horror-szakasz. Vége lett a széles útnak, közel 45 fokos emelkedő állt előttünk, hó, sár és bizony négykézláb küzdöttük fel magunkat egy erdős részig, ahol aztán ismét ember módjára mehettünk tovább.

Az emelkedő
Párom is kűzd
Gyökerek, mint lépcsőfokok
Alattunk a mélység, de van korlát
A gyalogúton folyt a hólé, sárban egyensúlyoztunk és amint kiértünk az erdőből a fennsíkra egy csodás kulissza tárult elénk...

Innen már csak néhány lépés a két egymás mellett álló alm, az Öderkaser-Alm és a mi célpontunk a Bründling-Alm. A szél hozta a zenét és énekszót, amit a fogadónál játszottak igen jó kedvvel. A videó utolsó képkockájának jobb szélén álló fenyők mögötti völgyből jöttünk fel. (Kéretik felhangosítani a videót a zene végett!)

Bründling-Alm (1.167 m)
Az alm a környék egyik legrégebbi és legszebbnek vélt hegyi fogadója. Még nem ismerem a környék összes fogadóját, de szebbet láttam már másutt. Több irányból is megközelíthető, több túraútvonal áll rendelkezésre. Az általunk választott út közel 2 órás.
Odabenn önkiszolgálórendszerben megy itt is a szolgáltatás - mint nagyon sok hegyi fogadóban - így bementünk a pici előtérbe, ahol már sor állt. Volt időm jól megfigyelni mindent. Prominensek is tettek látogatást a fogadóban, erről árulkodnak az alm falaira függesztett fotók. Német sportolók, olimpikonok, barátok mellett a német nyelvterületeken túl is talán ismert slágerénekes Hansi Hinterseer mosolygott vissza egy képről a vendéglős oldalán.

Letelepedve az egyik padra kerestük az árnyékot a fogadó oldalán, mert a napsugarak igen erősen tűztek odafenn. Míg elfogyott a rádler/sör és a sajttorta hallgattuk a temperamentumos zenét.
Ezek a hegyek nekem már zenével együtt maradnak meg az emlékeimben.

Néhány méterre található a felvonó középállomása, ami felvisz a Hochfelln csúcsára (1.674 m) vagy gyalog még 1 óra felmenni oda, de az majd egy következő kirándulásunk célja lesz.

Ők biztos a csúcsra tartottak

Viszlát Hochfelln!
MerkenMerken

1. Neked a zenék, én meg mindig figyelem mikor milyen süteményt mutatsz...A nyomok alapján sokan túráztatok. Furcsa volt a havas részeket nézni.

1. Komoly? Pedig az esetek nagy részében a sajttorta a nyerő nálunk :-D így sajnos nem kapsz nagy választékot tőlem. Csak ha valami különlegességgel találkozom, akkor azt választom, az újat mindig érdeklődve próbálom ki.
      Jó volt a hóban, így különösen. Rövid ujjúban nem túl gyakran fordul elő. :-)

2. Olyan fehér, csokros virágot, amit fotóztál, még soha nem láttam. Nem semmi meredek részek vannak. Ügyesek vagytok. Mi is mennénk már, de szokás szerint, ha én szabad vagyok, párom dolgozik, illetve fordítva.

1. Fehér acsalapunak hívják, nyirkos erdők talaján rengeteg van belőlük és ők is a tavasz első virágaihoz hasonlítanak.
      Kár, hogy nem tudjátok összeegyeztetni a szabd hétvégéiteket. :-(

3. Huhh, elképzeltem a mászást a meredeken, mikor minden összejön, csúszik-mászik alattad a talaj, kapaszkodnál, de nincs mibe :D jó az, élmény! az ilyet mindig megjegyzi az ember :)

annyira kedves az a májvirág, nagyon szeretem <3 van itthon nekem is két kis bokrocska, de hát össze sem lehet hasonlítani az erdőn-mezőn élővel.

1. Feledhetetlen Orsi, ahogy írod :-D ott, akkor átszaladtak olyasmi gondolatok a fejemen "mit csinálok itt én?" "normáális?" :-D De a fenti látvány azonnal törli ezeket a szürke szösszeneteket a fejemben. Visszafelé jövet már csak mosolygok korábbi gondolataimon. :-)
      A májvirág az árnyas, neves, meszes talajon érzi jól magát. Erősen látszik a különbség ha pl. napsütötte részen nő, sokkal fakóbbak. A legkedvesebb tavaszi virágaim, ha nincs ezer különféle fotóm róluk akkor egy sem. :-)

4. Szuper! Nekem az a barkás kép tetszik nagyon! :) Nem semmi terepen jártatok, el tudom képzelni, hogy mit kínlódtatok azon a meredek terepen. ;)

1. Nem adták könnyen, de megkűzdöttünk és megkaptuk érte a jutalmat. :-)

5. Igazi tavasznyitó hangulat! Két évszak egymás mellett a fotókon.

1. Igen, ott gondoltam is rá épp a két évszak határán mozgunk. :-)