"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2017-09-23

Oktoberfest 2017 - pillanatképek

Évek kihagyása után ismét ellátogattunk a világraszóló Oktoberfest-re és ismét fergeteges volt a hangulat!


Egy nagyon jópofa ötletet vezettek be! A főpályaudvar felől (lehet másutt is) a járdán felfestett feliratok irányították a tömeget a Theresienwiese felé, ahol az Oktoberfest található.


Változást a korábbi évekhez képest csak a fokozott biztonsági ellenőrzésekben találtam és az is igen szervezetten zajlott, mint eddig minden, amikor részt vettünk. A főbejárat előtt félkörívben biztonsági őrök szűrőjén lehet csak áthaladni - tk. e miatt is idegenkedtünk előző években - nagyobb táskával, hátizsákkal tilos a bemenet. Mindenkinek a (kis)táskájába belenéznek. Szervezetten “mozgatják” a látogatókat, szigorúan a kijáratokon ki, a bejáratok pedig csak be lehet menni. A sörsátrakban a boxok közti közlekedőknél felirat kéri a tömeget, hogy ne álljanak ott meg, ezen túl szigorúan ellenőrzik is a folyamatos tömeg-áramoltatást, hogy sehol se alakulhasson ki dugó, ami pánikhoz vagy egyéb problémához vezethetne.
Mi az Armbrusschützenzelt sátrában töltöttünk el pár órát. ½ 4-kor már gyülekeztünk, míg várakoztunk egymásra figyelhettem a tömeget, engedtem, hogy magával ragadjon az ünnep szelleme. Fotók csak mobillal készültek, most máson volt a hangsúly.



Egy-egy sörfőző lovaskocsija elhagyta a Theresienwiese terét, így láthattam idén hogy díszítették fel őket. (A teljes felvonulásra az első nap délelőttjén kell ott lenni. Akit érdekel egy pár évvel ezelőtti felvonulás képes beszámolója, részletesebb leírás az Oktoberfestről itt nézhet/olvashat utána és tudja összehasonlítani az akkori képeket az idei pár fotóval.)








Az Armbrusschützenzelt egy pillanata, amikor már a padokon táncoltunk
Egy 40 fős társasággal mentünk, akik egy részét ismertem is, így a hangulat az első korsó után még közvetlenebb lett. Idén megdöntöttem magam rekordját (sőt teljesítettem a napi folyadékbevitelem is), 6 óra alatt 2 liter radlert ittam meg. :-) Vacsora és a következő korsók csak fokozták a hangulatot és a zenekarok, akik szüntelen adták a német sláger, a modern és rock, olykor 80-as évek zenei világát.




A hangulat annyira magával ragadó tud lenni - még azoknak is, mint mi, akik nem feltétlen party-mókusok - hogy a sörpadokon táncoltunk, mi több egész este. A szomszédos asztal vendégeivel is természetes a koccintás, összeölelkezés bizonyos zenék alatt. Persze ehhez nem árt ismerni a német slágereket, hogy együtt tudjunk énekelni a helyiekkel.
A poén határtalan :-D
Grillcsirke sapka :-)
Minden évre jut egy geg. Számomra a legpoénosabb a grillcsirke sapka volt. Belül egy szerkezet játszotta el a kacsatáncot, míg a csirkecombok ütemesen táncoltak az illető fején.

Semmi rendbontásnak, atrocitásnak nem voltunk tanúi, a “legvészesebb” egy-egy italos ember dülöngésében merült ki. A vonaton hazafelé folytatódik a hangoskodás, de ott is kulturált keretek között ment mindenki haza. Aki még részese szeretne lenni az ünnepnek október 3-áig megteheti!



10 megjegyzés:

  1. Nem hiszem, hogy ott bárki is "kiszáradna", de látom van is utánpótlás, már csak amit feldíszítve is hoznak a lovaskocsik, de gondolom ez a töredéke annak, ami a valóságban elfogy :)

    A lányom mesélte, de látom a fotódon is, hatalmasak ezek a sátrak. A söröskorsókról már nem is beszélve, letöri az ember csuklóját :)

    Jaaa, és nagyon-nagyon tetszik a cipőd :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A majd 11,- Euro Korso ár nem igen kedvez a rekordok megdöntésének, de aggódásra semmi ok. :-)

      Egy kézzel megtartani iváskor a teli korsót még most is kihívás. Képzeld csak azokat a felszolgálókat, akik egyszerre többet is felszolgálnak és egész nap a fesztivál alatt.

      Köszi , ugyan nem túrabakancs, de olykor belefér ez is.

      Törlés
  2. Sosem vágytam arra, hogy részt vegyek ilyen bulin, de minden évben megnézem a tévében a róla szóló híradásokat. Engem valahogy taszít a tömeg... Amit viszont nagyra értékelek, (a TV-ben is láttam) hogy igyekeznek minden óvintézkedést megtenni egy esetleges "balhé" (vagy még rosszabb valami) megelőzése céljából.
    Mivel a sört se szeretem - maradok a virtuális látogatásnál.
    Ha Orsinak a te cipőd tetszett, hát nekem bizony jobban tetszett az a kicsinyke látható darab a bőr-nadrágból - kár, hogy nem mutattál többet belőle.Nagyon szeretem ezt a ruhadarabot, vagyis nagyon tetszik, láttam nem is egy filmet arról, hogyan készül.Én - ha választhatnék, valószínű nem dirndlit vennék, hanem ilyen fiús bőrgatyót :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. En is szerettem volna egy börnadragot magamnak, ferjem keresenek engedve vettem ezt a most divatos szoknyat bluzzal. Van Dirndl-m is, de teny, hogy ez sokkal kenyelmesebb. Az utobbi evekben lenyegesen elsöbbrendü szamomra a kenyelem. Egy tökeletes köztes megoldas. Egyszer lesz egy börnadragot is es majd megmutatom.😁
      A biztonsagra kiterve, csak igazolni tudom.

      Törlés
  3. Nagyon komoly sörmennyiség fogyhat itt és milyen szép, feldíszített hordókban szállítják. Remek lehetett valóban a hangulat, jól átjön az írásodban :)

    VálaszTörlés
  4. Micsoda fergeteg party :) Még sose voltam, de most már el tudom képzelni, milyen :) Nem semmi, hogy a német olajozottság ennyire látszik a szervezésen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer mindenkinek at kell elni! 😁
      Magam is meglepödtem, de a preciz szervezettseg meg müködik.

      Törlés
  5. Kár, hogy nem tudtuk összehozni a találkozást! :-(

    VálaszTörlés